Selasa, 26 Ogos 2014

Projek 1 Hari 1 Sahabat

Assalamualaikumm..selamat pagi semua=)

Sudah lama saya pendamkan hasrat nak berkongsi buku-buku yang saya baca (bacaan sebenar: beli tapi tak baca2 lagi). Maka dengan ini saya mengumumkan (ewah!!!) in sha Allah bermula esok 1 Zulkaedah 1435 saya akan melancarkan Projek 1 Hari 1 Sahabat untuk memperkenalkan tokoh-tokoh wanita di zaman Rasulullah SAW. Makanya saya akan bermula dengan buku bertajuk 100 Tokoh Wanita Di Sisi Rasulullah in sha Allah..

Project Backgroud:
Saya suka buku. Suka beli buku. Suka masuk perpustakaan/kedai buku. Bila dikelilingi buku2 tu rasa macam besttt sangat tak terungkap dengan kata-kata hahah! Betul ni. Saya ada banyaaak buku yang dibeli dan terperam kat dalam rumah. Ada yang saya baca cuma beberapa page terawal lepas tu dah tak terbaca. Alasan saya, I'm always busy with works, kids and house chores. So buku ini salah satu daripada yang menimbun kat rumah tu lah. Ishh teruknya..

Project Purpose:
  1. Memaksa diri menghabiskan baca buku! Hehe. Kalau tak rugi je lah beli pastu berhabuk je kat rumah. Memang sibuk tapi sebenarnya we have to allocate time lah actually kan. Less Facebook, more real books yeayy!! Not that I'm always on FB pon eheh ><;
  2. Sharing dengan blog readers. Setakat ni saya rasa kebanyakan blog readers saya ni wanita dan ibu-ibu kan. So it's a good startlah I think. Banyak yg kita boleh belajar daripada sahabat2 wanita di zaman Rasulullah ni. Semoga menjadi panduan untuk kita menjalani kehidupan sehari2 sebagai wanita,isteri, ibu di dunia yg penuh pancaroba ni amboooiiii.. Serius ni serius:)
  3. Selari dengan salah satu tujuana saya berblog untuk menyebarkan ilmu.. Jadi inilah usaha saya yg kecil lagi molek ini. Usaha yang kecil, saya tak kecil heheh ^^;
Target Completion Date:

Start: 1 Zulkaedah 1435 bersamaan 27/08/2014
End:  11 Safar 1435 bersamaan 4/12/2014
Memandangkan ada 100 tokoh maka kita nak buat dalam 100 hari lah ye. Biar sikit tapi berterusan gituu..in sha Allah.. saya ni memang ada masalah nak commit hehe. So kena buat planning macam ni untuk senang keep track. Tolong support dan tolong ingatkan kalau saya lupa tau.. Thankssss!!

Jadi in sha Allah esok kita mulakan dengan tokoh pertama.
1. Aisyah binti Abu Bakar #100TokohWanitaDiSisiRasulullah

p/s: Rupanya hari ni dah pun 30 Syawal..

2 ulasan:

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...