Rabu, 13 Ogos 2014

RM1 untuk RM1000

Assalamualaikum..
Saya nak tanya ni hihi.
Kalau saya nak bagi RM1000 sekarang, you all nak tak?
Syaratnya cuma bayar kat saya RM1 je sebulan, sampailah cukup saya dapat balik RM1000.
Kalau saya mestilah nak. Kena pulak kalau tengah urgent nak guna duit kan.

Inilah konsep Takaful. Kita cuma set aside berapa % je daripada income, untuk apa? Supaya kita ada duit yang banyak di saat2 kita memerlukan contohnyab bila sakit, accident dsb. Kalau kita meningggal, duit yang banyak tu dapat kat anak isteri atau keluarga kita. Kalau kita sakit kritikal atau lumpuh, duit manfaat dapat, even the RM1 tu pun dah tak payah bayar.

Isn't that good enough??

Image from Google


Hari Sabtu lepas saya jumpa client kat A tu Z. Sambil beli bunga, sempat sign up policy sat gitu. Si suami owner caterer kat kilang umur 36 tahun. Dia ambik policy yg minimum RM100 sebulan, dapat coverage RM100,000 bila meninggal dan lain2 benefit. Si suami kata sebab dia ambik takaful ni supaya kalau apa2 jadi kat dia, atleast ada tinggalkan something untuk isteri n anak dalam kandungan.. Bagus si suami ni kan..untung isteri dia.. (Selingan: suami saya pun bagus gak hihi)

So, sudahkah suami anda mempunyai plan takaful/insurans? Cuba tanya tengok. Kalau takda, sila lah cari ejen yg berdekatan. Kalau tak ada ejen kat tepi2 kiri kanan tu, boleh tanya saya. Kita jumpa boleh cerita details. Lepas cerita then decidelah whether you perlu atau tak ambik takaful ni. Isteri nak buatkan untuk suami pon boleh, sebab ianya untuk protect kita juga sebagai isteri.

P/S: Offer RM1000 di atas hanya ilustrasi. Jangan mintak RM1000 kat saya tau. Hihi.

4 ulasan:

  1. Alhamdulillah..en hubby dah bertindak awal lagi..hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah..bagus bagus..nanti minta ejen review policy yg ada tu selalu tau, setahun sekali ke. Sbb our need may change along the time kan. Tambah besar family, kena tambah perlindungan :p

      Padam
  2. salam

    saya sudah masukkan url blog ini ke dalam bloglist syukurnyasihat. terima kasih..jemput datang lagi

    http://www.syukurnyasihat.com/2014/05/jom-sertai-bloglist-syukurnya-sihat.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam..

      terima kasih in shaa Allah =)

      Padam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...