Khamis, 28 Ogos 2014

7 things you should know about CikSiti - Versatile Blogger Award

 
 
 
Versatile Blogger Award
Syarat-syaratnya :
Thanks the nice fella who gave you this award ;)
Include a link to their blog
Select 15 blogs/bloggers you've recently discovered/followed regularly.
Nominate these 15 to the Versatile Blogger Award
Tell the person who nominated you with 7 things about yourself
Al-kisah saya yang telah di tag oleh Kesoma Rai dan Mama Kaori.. Setelah terperam beberapa hari ni maka hari ini akan saya perah otak ini untuk memenuhi permintaan ramai. Eh? Anyway terima kasih kerana mengingati saya=)
Here we goes..7 things you should know about me. Cey macam paksaan je nak suruh orang tau kan hehe..
  • Saya suka tomato. Saya dan tomato tak dapat dipisahkan heheh. Sebenarnya segala jenis ulam saya suka. Tapi tomato paling senang dapat dan tahan lama boleh beli banyak2 sekaligus. Tiap kali makan, potong sebijik wat ulam. Saya siap beli tomato simpan lam fridge office lagi eheh.
  • Bertentangan dgn Mama Kaori kiter..saya memang tak minat mengemas! It runs in my blood hahah! Memasak okay lagi..mengemas..adohaiiii. Kalau sekali sekala mengemas sebab dah bersepah sangat akan end up lagi bersepah hahah! Tapi jangan risau rumah saya masih terkawal sebab nasib baiklah Abg Veder yg rajin mengemas ihiks. TQ bie..
  • Tak suka shopping. Yes.. saya memang tak gheti nak shopping especially baju sendiri. Bila p shopping complex tu macam semua tak berkenan. Bila berkenan mahal pulak. Pastu malas nak jalan pusing round banyak2 nak cari yg berkenan tapi tak mahal. Lenguh lah kaki ni..Kalau pergi sorang lagilah lost last2 apa pun tak beli. Ataupun beli tapi dah sampai rumah tak puas hati. Complicated btol..
  • Tak serius jaga kulit muka. Okay yg ni memang saya rasa bersalah. Tapi still takde improvement. Saya guna bio-essence 2 tahun lepas sekali je ada complete set. Sampai sekarang ada lagi lotion and mask dia. Lain dah habis tak top up balik.. Pakai apa yg ada je. Tulah muka pun dah naik banyak bintik2 kutil minyak segala ni. Ada rezeki nanti pergi laser je boleh? Heheh.
  • Saya tak suka benda2 yg overcooked. Lagi raw lagi bagus heheh.. Kalau masak udang tu sampai isi dah lekang dari kulit hermm..kureng sikit. Sayur pun kalau masak saya masukkan daun2 tu last sekali, panaskan kejap pastu tutup api. Takmau masak sampai lembik.. Saya rasa kurang sedap dan takut nutrisi semua hilang kalau lebih masak.
  • Saya berasal dari Terengganu. Yes rumah saya dulu dekat dgn pantai. Saya suka..tapi I've been far from home sejak umur 12 tahun. Belajar n kerja di Johor, Bangi, Jepun, Shah Alam dan sekarang Penang.. Ramai yg tak boleh detect asal usul saya. Tapi boleh lagi nak speaking Teganung. Cuma orang cakap saya ckp Ganu bunyik macam Siam -_____-
  • Saya suka menyakat hehehe. Dulu adik2 saya selalu kena sakat bila saya ada kat rumah. Sampai menangis2 pastu mak saya pun tension heheh. Sekarang menyakat anak sendiri pulak. Hihi kesian budak2 tu.. Tapi boleyla kan..menyakat mengeratkan silaturrahim gitewww.. Tapi bila abah diorang sakat budak2 tu nanti saya tension, abah dioranglah kena marah hihi.
Sekian saja dari saya yang seadanya ni keskes.
 
Herm nak tag siapa ni 15 orang? Ramai tu dek non..
8. Eimah
10. budak

8 ulasan:

  1. sama saya tak suka kemas.. tapi tak tahan tengok rumah bersepah.. hahaha.. boleh gitu?

    PB.. ko tak last sekali.. aku nak bagitau je.. hahaha

    BalasPadam
  2. kite ke yg kena tag tuh?wahhh thanks akak... :D tengok dekat sini ye... JINDRISSKA: Versatile Award

    BalasPadam
  3. lupa cakap, akak same macam suami kite... die punye tak suke sayur overcooked kan, sampai kalau dia masak carrot ke kobis bunga ke, makan bunyi lerup lerap gtuh....keras sangat, sakit gg kite....

    BalasPadam
  4. Akk pon suke tomato...kdg2 ratah mkn camtu jerk.lg2 tomato kecik tu...sedapnya!!

    Eh, kali ni PB di tengah...bukan lagi no last...seb baik..kalu tak dia kata kita pakat lagi...kakaka...

    BalasPadam
  5. ahaha apakah hubungan mama kaori, kesoma rai dgn petakbunga ni haaaaa..ker PB pon sempai jugak?

    BalasPadam
  6. mekaseh tag kak. sory tak perasan. kite dah bubuh nama akak. hehe. dan kite klik iklan hp kakak :)

    BalasPadam
  7. hahaha...mmg kena tag.kita msuk skali la ek dlm entri yg dh post tu :p

    BalasPadam
  8. Ooo.. dia dah tag kita dulu rupernyer.. hehe.. x salah kalu buat lg sekali. hiks!
    mummy pun x suka mengemas.. ahaha tp last2 sendiri kena kemas jugakk

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...