Jumaat, 11 Julai 2014

Happy Birthday to me

Alhamdulillah..today I turned 1 year older. Ya Allah.. I've been in this world for 30 years. Saya risau. Jika 30 tahun yg saya lalui tak cukup bermanfaat dan tak dapat menolong saya ke di akhirat nanti. Banyaknya dosa, banyaknya amalan baik yang saya tinggalkan.. Allahuakbar..

Setiap detik yg kita lalui sbnrnya mendekatkan kita kepada mati.. Berapa detik lagi yang kita ada? Tiada siapa yg tahu. Allah yang Maha Besar, Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. Andai Kau cabut nyawaku biarlah aku dalam keadaan beriman, matikan aku dalam husnul khotimah. Aku ingin ke syurgaMu ya Allah..

Jadi azam saya, saya nak menggunakan tiap detik yg tersisa ni utk membaiki diri ke arah lebih baik. Semoga saya diberi kekuatan melawan hawa nafsu yg leka dan suka bersenang-lenang dan membuang masa..Amin Ya Rabb..

Maafkan saya memang emosi sikit. Mungkin akibat banyak melihat membaca tentang perkembangan di Gaza. Seiringan ini saya doakan Allah melindungi saudara2 kita yg teraniaya, di seluruh pelosok dunia. Kepada yang mampu bolehlah bagi sumbangan. Semoga usaha kita diberkati Allah..



3 ulasan:

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...