Jumaat, 4 Julai 2014

Biskut jejari coklat

Hai semua dah start buat kuih raya ke? Ke dah siap tempah? Tihihi..Saya dan kuih raya, memang kami tak sehaluan. Saya kureng minat buat sbb saya tau sy memang xteliti sgt orangnya, Especially bab2 nak mencantikkan paras rupa kuih tu memang fail. Pernah dulu saya tolong mama buat tart nenas, mak saya yang buat adunan semua. Saya cuma tekap je. Bukan tekap lah tapi picit kuarkan dari adunan, pastu buh jem pastu gulung tu. Taktau lah proses apa orang panggil tu. Natijahnya, bila bawak balik asrama, tart nenas saya tu semua orang takmau makan. Sebab paras rupanya yang sedih. Tak ada langsung ciri2 bunga. Nampak macam dugong je T_____T Tapi lepas semua kuih raya orang lain habis, barulah ada suara2 yang minta nak makan tart nenas saya yang sedap walaupun tak jelita itu huhu.

Oklah tamatkan saja kisah silam usah dikenang..Saya just nak habaq pagi td sy berjaya try resepi biskut coklat yg sgt senang dibuat malah sesuai utk org xberseni macam saya. Resepi biskut jejari coklat saya jumpa kat Fieza.net. Tiga bahan je yg diguna: Roti, coklat masak & nestum. Tapi saya xguna oven, bakar roti guna magic pan je. Macam terhangit sikit sebab sambil buat, sambil pack barang budak2 maduk dalam beg nursery. Tapi celup dengan coklat xnampaklah hangitnye hehe.








Saya mula buat pkul 7.15am, pkul 7.35am dah siap. 20 menet je. Tapi saya buat guna 2 keping roti je. Saja nak test. Pastu bagi budak2 makan wat brekpes. Oklah kan roti juga tu hehe.







Apa model ni..makan sampai tak nampak produk -_-;

Nanti boleh buat lagi betul-betul punya. Saya pun tak rasa lagi sebab kan ker puasa heheh. Tapi rasanya sedap lah tu sebab diorang makan sampai habis heheh.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...