Selasa, 8 Julai 2014

Tips breastfeeding di bulan Ramadhan

Assalamualaikum..

Eceyh beriya jer macam nak share tips. Sikit je sharing, kawan saya yang bagitau ni. Kawan kepada kawan saya yang share tips untuk maintain milk supply semasa berpuasa..

Sewaktu sahur, ambil:

- whole meal

- 11 biji kurma

- 1.5-2 liter air putih

Huhu banyaknya kurma tu..saya makan kurma setakat mampu je. Ada tu 5 bijik, ada tu 3 bijik, kdg2 sebijik. Depends larat tahan manis ke tak dengan cukup masa ke tak hehe. Air pun setakat mampu tapi sehabis boleh minum banyak2 lah..
Baby Hadi pun dah setahun lebih. Sehari menyusu 8 oz jer kat nursery. Saya berazam nak bf sampai cukup 2 tahun inshaAllah. Apatah lagi dia kan allergic susu lembu. Then kitorang discover dia allergic telur juga. Sama macam abang Haikal. Esok ni appointment dia p ambik injection vaccine 1 tahun kat Hospital Bukit Mertajam, tanah tumpah darah saya melahirkan dia hehe. Kenapa kena ambik kat hospital? Sebab takut jadi bronchospasm. Ha nanti saya sambunglah.
Later inshaAllah saya share prosedur ambik vaccine untuk baby yg ada allergic ya. Selamat 10 Ramadhan..

3 ulasan:

  1. sronoknya fully BF...sy BF time kt umah ja

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah zai..rezeki baby Hadi:) Takpa zai..ok dah tu saya tengok baby Aqil pun sihat n ceria jer ihiks.

      Padam
  2. belum ada pengalaman lg bf bulan puasa....harap2 tahun depan boleh bf bulan puasa ~

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...