Isnin, 29 Disember 2014

Mencari skin care

Saya ada terbaca somewhere yang mengatakan wanita adalah paling cantik pada usia 30-an. Eherm betul ke ni hihi.. Kalau begitu I might as well enjoy my 30s while I still can haha..

Anyway saya sedang mencari skin care yang sesuai. Selama ni memang kulit muka tak terjaga dengan baik. Dulu main sukan sampai hitam legam, sunblock pon tak pernah pakai. Hope it's not too late for me eheh. Saya pun bukanlah nak kulit cantik berkilat fulus mulus bak telur rebus bagai. Cukup sekadar bersih dan nampak fresh. Dan kalau boleh nak tona yang sekata. That's all.

Setakat ni ada 3 brand yang saya tengah consider..

1) Dermalogica - Herm.. saya ni terpengaruh dengan kakak officer kat kilang ni sebenarnya. Tengok kulit dia cantik bersih sekata je walau tanpa secalit bedak. Umur sekitar 40an. So saya selalu tanya kat dia. Katanya Dermalogica yang dia p kat Sunway Carnival. Dari segi harga memang agak mahal, about RM500 rasanya satu set. TAPI, quantity banyak ada yang 500ml macam tu. So mahal pun tapi habis lambat. Dia boleh pakai dalam 6 bulan.. lagi satu yang menarik sebab p kat kedai dia tu ada consultant. Dia boleh cek dulu jenis kulit kita macam mana, then baru dia recommend items yang sesuai.

2) Produk Jerslin - Produk ni femes dengan Jerslin Oil nya. Dia ada juga soap, lotion dan bedak sejuk. Yang ni harga memang murah. Buatan bumiputera. Dari segi produk safety, saya agak yakin dengan brand ni. Sebab kawan saya yang introduce. Dia ni pulak memang dietian kerja dengan KKM. Cuma dari segi keberkesanan tu yang tak tau. Sebab tak banyak review pasal soap atau bedak sejuk dia kat internet. Nak try pun boleh je sebab harga murah.

3) Xanzwhite - Ni mama yang whatsapp kat saya. Katanya produk research n certified by SIRIM. Satu set RM165, tapi kalau nak lengkap lagi RM300. Saya first time dengar brand ni. So taktau reliable ke tak. Betul ke SIRIM certified ni heheh..

You all guna apa? Ada sesiapa ada pengalaman dengan produk di atas? Bolehlah rekemen.

TAPI, saya bukan nak cantik dalam masa 3 hari. Bukan juga nak kulit berkilat macam cermin. I only need a decent skin care that is safe and works well with my skin. My skin type rasanya hermm not too oily, not too dry juga. Biasa saja. Acne pun tak ada sangat. Kadang-kadang saja muncul bila bulan mengambang. Price range pula.. Dermalogica tu limit lah.. Can not go higher than that. Saya bukan nak jadi ratu cantik. Sekadar nak menawan suami di rumah saja. HAHAHA.

5 ulasan:

  1. CT pun penah bercadang nak try dermalogica tu and yes di sunway carnival jugak hehhes. tapi sejak CT guna hadalabo terus tak jadi. alhamdulillah hadalabo sesuai and sangat moist. tak berminyak.

    BalasPadam
  2. saye tak pernah guna semua kat atas tu tapi saya guna AVON Clearskin. Alhamdulillah okay je kulit ni. x de masalah besar cume jerawat pasir gituuu.. :) Cubelah mane tau berkesan. Harga pun murah, especially bila ade promosi YES.

    BalasPadam
  3. kita pkai Safi jek....#kelip2 mata

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhu ni saya try pakai safi, naik jerawat pulak..xjd cantik macam che ta pon -___-; mungkin xsesuai dgn kulit saya

      Padam
  4. Try yang ni..
    http://drshikinzainal.blogspot.com/2015/01/muda-jelita-dengan-safi-rania-diamond.html
    Untuk kulit saya mmg ok:)

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...