Selasa, 23 Disember 2014

Nasi dagang idaman kalbu

Salam all=)

Sesungguhnya saya ni asalnya dari Terengganu. Kot ada yang taktau hehe. Jadi memang masa kecik biasa sangat makan nasi dagang ni tau. Buat yang taktau nasi dagang kami makan masa breakfast. Ingat dulu sanggup lepas Subuh keluar p beratoq kat Mak Cik nasi dagang kat kampung sebelah. Fuh memang marvellous dan famous amous nasi dagang dia. Kalau pergi lepas pukul 7 alamatnya bye bye lah.. Habis kau!

Saya dah ada belajar buat nasi dagang ni dengan mama dulu kadang-kadang kali balik cuti. Tapi masalahnya masa mama masak saya tak ada, masa nasik dah siap baru saya muncul. Haha nampak tak cakap kat mama nak belajar masak walhal nak makan yang lebih. Alasan!

Berapa minggu lepas saya terjumpa beras nasi dagang Faiza ada jual kat kedai runcit depan rumah. Terus teruja rasa dihati ada can nak masak nasi dagang sendiri. Walaupun pelik juga awatnya nasi dia beras dia banyak kaler koko. Lalu saya pun beranggapan oh ini mungkin versi Kelatey tapi bolehlahhh. Kebetulan mama ada bagi rempah gulai cap rose untuk buat kuahnya hari tu masa mama balik dari Terengganu. Rempah ada 2, satu yang biasa satu dia tulis rempah masak..




So apa jadi dengan nasi dagang saya??
TO be continued.. tihihi

6 ulasan:

  1. CikSiti jgn kata tak menjadi pulak?
    Kakak nak tengok hasilnya juga. Suspen betullah hihi...

    BalasPadam
  2. Wow..Faiza dah siap ada jual beras utk nasi dagang..
    Laku betul kedai makcik tu kalaukul 7am dah habis! :)

    BalasPadam
  3. ohhh org terengganu ke.. haaa jd cm mana nasi tu?

    BalasPadam
  4. kak siti asa Ganu rupanya ye? hehehe. wahwahwah mcm lazat je, mcm menjadi je =D

    BalasPadam
  5. Tak sabar nak lihat hasil nya.. nanti dah pandaj boleh buat open house hahaha :D

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...