Isnin, 13 Oktober 2014

Qreazant books sampai!

Assalamualaikum selamat pagi Isnin=)

Quick update saja.

Ingat tak saya cerita pasal sewa buku kat Qreazant tu? Actually buku dah sampai hari Jumaat lepas lagi! Terlupa nak update. Read previous entry on Qreazant.

Cepat kan? Saya register dan buat payment RM144 (package 3 buku sekali sewa) hari Rabu, hari Jumaat buku dah sampai. Saya minta hantar ke alamat ofis, so easy! Kalau hantar alamat rumah kang tak ada orang pulak kan nak terima.

Jeng jeng jeng jeng!!
Diorang siap provide sampul pos laju untuk return buku bila habis baca nanti. Nak return pun senang, just inform them then they will ask Pos Laju to come and collect from us. No charges at all.

Buku apa sawa sewa? Eherm..First Things First, Kisah Para Nabi dan Rasul & Jutawan Saham giteww. Buku semua siap dah berbalut plastik so kurang sikit kerisauan kotorkan buku atau basah kena hujan ker huhu.. Saya memang suka angkut buku ke mana saja (walaupun pun tau  xsempat baca -_-; just the feeling of having a book with me makes me feel calmer heh)


I am trying to improve myself on time management and prioritizing and everything. Semua pun seems to be messy so obviously I am not trying hard enough T______T So saya cubalah baca buku First Things First ni pulak. Same author I think dengan 7 Habits of Highly Effective People tu. God please give me strength!! Walaupun the key point is just to DO IT. Memang betul benda yang paling susah untuk berjaya ialah DISIPLIN!

Jutawan Saham tu saya silap order. Supposedly saya kena baca buku introduction dulu for the beginners yang baru nak meneroka pasaran saham ni. Sekali jer buku ni dah masuk Swing mode trading and analysis pulak .Most of the methods saya dah tau juga sesikit because we used to trade forex before back in Japan. Tapi dah ada baca jer lah.

Buku kisah nabi ni saya baca, lepas tu cerita balik dekat anak-anak as bedtime story. I use the easiest words dan cara yang senang lah untuk budak2 faham kan. Setakat ni dah cerita kisah Nabi Adam dan Qabil n Habil. Bersiap sedialah dengan soalan 'KENAPA?' at the end of every sentence -____-; Pening mak kau nak cerita pun tak senang hahaha. Bertabahlah.. I'll try to make it a routine in shaa Allah.. Walaupun towards the end of each story mama nya macam dah mamai, cakap pun merapu. So anak2 pun bertabahlah dengan mama yer hahahahah.

Amboi tak quick dah pon entry ni.

Okaylah u guys just go check it out at qreazant.com yer.

Ini bukan entry berbayar. It's simply I love them much and I just believe that helping others succeed can be my success as well =)

1 ulasan:

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...