Selasa, 6 Oktober 2015

BERJIMAT DENGAN KAD VIP WATSON

Salam semua=))

Siapa adik-adik, kakak-kakak, abang-abang kat sini yang suka shopping kat Watson? Saya kadang-kadang suka juga masuk kalau nak tengok-tengok skin care ke make up ke. Kadang tu kalau setakat nak beli toiletries saya prefer masuk beli kat Watson daripada masuk Tesco yang besar gabak tu, jimat sikit masa hehe.





Siapa yang ada kad VIP Watson? Saya dulu pernah buat sekali lepas tu hilang. Then baru-baru ni saya buat lagi sekali sebab kadang tu rasa banyak juga berhabis dekat Watson ni. Harga keahlian dia RM12 untuk seumur hidup. Malangnya saya tak dapat transfer point dari kad yang lama sebab dulu saya tak registerkan kad tu kat website Watson. Members fee RM12 tu pon kena bayar lagi sekali. Nasib baik dapat lotion brand Vaseline dengan Loreal punya face cleaning brush sebagai free gift. Terubat lah sikit hati ini. So kali ni, balik je rumah saya terus daftar online. Semangat sangat hehe.

Apa kelebihan dia kalau buat VIP kad ni? Seperti biasa, kumpul point lah. Selain daripada tu ada juga diskaun khas untuk ahli saja untuk barangan tertentu pada satu-satu masa. Kalau beli barang jenama Watson, dapat 2 kali ganda point. 


Yang lebih menarik, setiap 25 haribulan semua barangan berjenama Watson ada diskaun 15% untuk ahli. So kalau haritu kita beli pulak barang yang ada diskaun bulanan (PWP) untuk ahli, boleh dapat diskaun dekat 50% jugaklah untuk barang tu! Kalau tengok yang saya beli haritu, shower gel Watson tu tinggal RM6 lebih je harga dia. Bau dia wangi sangat. Dia boleh beli max 3 barang je kot sekali beli untuk diskaun PWP. 

Kad VIP Watson juga beserta fungsi Touch n Go. Boleh top up TnG macam biasa je dekat tol, station minyak atau kat Watson sendiri. Kalau kita bayar dengan kad TnG Watson masa membeli barang di Watson, boleh dapat 5 kali ganda point tau. Dengan flashing out kita punya kad VIP Watson juga membolehkan kita dapat diskaun di sesetengah restoren dan cafe which yang mostly western style lah. For more info tengoklah kat website http://www.watsons.com.my/.


Itu sajalah perkongsian dari saya. What say you? Mungkin beli kat Mydin lebih murah kot kan hehe. Saya jarang pergi Mydin sebab jauh dari rumah tapi teringin juga nak explore harga barang kat sana nanti. Lebih best kalau kad tertinggal atau terlupa bawa pun boleh bagi no phone je, so still dapat kumpul point. Tapi make sure you all dah register kad tu dekat website dia ye.

But I think, kalau kena pada masa dan waktunya, some of the things bolehlah dapat dengan harga lebih rendah kat Watson ni. Tapi kena tunggu masa promotion lah. Kena lah sabar sikit dan buat proper planning untuk pembelian produk penjagaan diri dan kesihatan kita. Saya telah bertekad hanya akan pergi pada 25 haribulan ke Watson dan tengok apa yang murah masa tu hahaha.




10 ulasan:

  1. wow bestnya..banyak juga less tu..jimat laa

    BalasPadam
  2. Bagus jugak kan.. dah jadi ahli tapi manfaat tak digunakan sepenuhnya.. sekali sekala je masuk sini...
    tq info.. pas ni leh membeli disini sahaja.. kann

    BalasPadam
  3. Saya jarang ke Watson...sebab jarang jumpa...yg selalu jumpa, Guardian...tu pun, jarang masuk! hahaha....

    BalasPadam
  4. Ooo xpernah lg shopping kat Watson :)

    BalasPadam
  5. CT pun suka Watson dari Guardian.. jarang2 pegi Guardian..

    BalasPadam
  6. suka jugak pegi watsons pasal nanti boleh redeem point tu. tapi lebih suka shopping kat gurdian sebab harga gurdian lagi murah dari watsons huuuu

    BalasPadam
  7. ekin pun jadi ahli masa duk.kelate selalu p.. skrg tak masuk dah

    BalasPadam
  8. Betul tu jimat, saya pun jadi ahli watson jugak macam kakak :-)

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...