Sabtu, 24 Oktober 2015

AKTIVITI SAR GROUP IPOH

Salam Sabtu semua=))

Hari ni nak cerita sikit aktiviti ejen takaful kat Ipoh ni. Setiap hari Sabtu memang ada training untuk ejen-ejen takaful SAR Group di office kami bertempat di SAR Office Ipoh, Station 18. Tempat dia setentang dengan Aeon, pintu C1. Office kami ni dalam shoplot, tingkat 3. Kat bawah tu ada kedai Vapempire. Sebaris dengan tu juga ada butik Calaqisya n Calashoes. 

training SAR group Ipoh
Manager from KL datang bagi training. Senior saya masa belajar kat Okayama dulu ni.
Trainer setiap minggu di import khas dari KL. Diorang datang sini dan beri tunjuk ajar lah pada ejen-ejen yang kat Ipoh ni tak kira ejen baru atau lama. Ejen baru of course lah kena belajar sebab banyak lagi tak tau pasal produk semua kan. Ejen lama pun still kena belajar juga. Benda ni continuos, belajar memang tak kan habis. Sebab akan ada perubahan sana-sini mengikut peredaran semasa. So ejen-ejen pun sentiasa kena perbaharui ilmu yang ada lah. Supaya nanti kami tak miss-selling, tak tersalah cakap pada client benda yang kurang betul atau outdated. Bestlah dapat training ni sebenarnya. Untung ejen-ejen baru atau sesiapa yang baru nak jadi ejen. Sebab dah ada cikgu dah. Tinggal datang belajar je.

training SAR group Ipoh
Abang Veder pun nak bagi training juga hihi
Training setiap hari Sabtu bermula pukul 10 pagi. Habis tu depends, kalau banyak soalan lambat lah sikit habis. Tapi selalunya dalam pukul 1 dah habis dah macam hari ni. Setakat ni ejen full time kat Ipoh tak ramai lagi, so in sha Allah ni lah kami nak meramaikan ejen kat sini. Tak susah mana pun nak jadi ejen. Cuma nak dengan tak nak je he he he.

Hari ni kitorang belajar buat Need Based Selling. Trainer dia Encik Mahfuz. Maksudnya menjual produk berdasarkan apa yang client tu perlu. Bukan boleh main jual je. Orang tak perlu pun nak jual gak, salah lah tu kan. Menarik lah. Dapat ilmu baru macam mana nak present bagi orang lebih senang faham apa yang diorang perlukan. Setengah orang memang tak tau pun dia nak apa sebenarnya. Itulah kerja kami, bagi kesedaran kat orang. Tak yahlah cerita lebih ni nanti you all pening. Haha. Kalau nak tau meh datang office kita cerita lah senang. Bawak air teh sendiri hahaha (kidding).

Masa training minggu lepas, Abang Veder (suami saya ler tu) mendapat surprise dari boss kami. Tiba-tiba dapat iPad Air 2 from Prudential. Eceyh bukanlah tiba-tiba sangat. Memang ada contest sebelum ni. Kalau achieve target sekian sekian, mendapatlah iPad tu. Saya je yang tak dapat. Tapi iPad baru tu sekarang dah selamat jadi hak milik saya haha. Tima kasih Abang Veder. Alhamdulillah. Tapi ni bukan untuk suka-suka je tau. Kenalah tolong lebih ramai orang dapatkan takaful lagi. Ada maknanya dia bagi iPad tu, sebab from now on we are going paperless. Takde pakai borang-borang ni lagi dah. Semua sap sap soi pakai touch screen je.

sar group ipoh
Sesi penyerahan iPad Air. Ada dapat medal juga untuk contest sebelum ni. Selain tu dapat juga voucher Aeon dan 2 tiket wayang untuk contest yang bila entah dah lupa haha.

Mungkin ada orang kata alah iPad je apa barang. Bila-bila masa boleh beli sendiri. Swipe je credit card. Memang boleh beli. Tapi ni freeeeee. Sape tak nak kan. Lagipun siap ada engraved Prudential BSN Takaful lagi kat belakang tu. Kalau kerja company lain ada tak boss nak bagi iPad Air agak-agak? Company korang mungkin ada kot.

Ini lah antara saat manisnya jadi ejen takaful ni. Jangan ingat saya cerita manis-manis je pahit tak nak cerita. Haha... Pahit pun ada tapi usah di kenang barang yang lepas. In sha Allah lepas ni kita cuba buat lebih baik ok.

Terima kasih kerana membaca!

edited: Oops maaf saya lupa nak explain. SAR ni adalah nama agency kami. SAR stand for Salmah Razah, nama agency manager kami. HQ kami kat Phileo Damansara. Ofis cawangan setakat ni di Kajang, JB, Kuala Terengganu, Kuantan dan yang latest, kami ni lah kat Ipoh. Setakat ni ofis Ipoh saya dan suami yang pegang, pegang apa? Pegang kunci hihi. Nak datang rogerlah kami. Weekdays pagi selalunya kami akan berada di ofis.

3 ulasan:

  1. Balasan
    1. ye! lupa nak explain. sekarang saya dah edit sikit hihi..

      Padam
  2. ehehe baru trpkir Abang Veder tu bukan hasben akak ke ahahaha.. kan.. haha..

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...