Isnin, 5 Jun 2017

MATI ITU PASTI

Assalamualaikum,

Pertama sekali, setinggi-tinggi takziah saya ucapkan buat keluarga sahabat saya di STF yang bernama Dalina. Beliau baru sahaja meninggalkan kita pada jam 3 pagi tadi di Hospital Selayang. Beliau rupanya sudah lama bertarung dengan penyakit SLE, tanpa kami sedari. Beliau juga merupakan adik kepada blogger Daddy Ziyad

Pada usia 33 tahun, beliau pergi menghadap Ilahi pada bulan Ramadhan yang mulia ini. Sungguhlah ajal maut, jodoh pertemuan semua ketentuan dariNya. Seterusnya mengingatkan saya bahawa akhiratlah matlamat utama kita.

“Sesungguhnya kehidupan dunia hanyalah permainan dan senda gurau. Dan jika kamu beriman dan bertakwa, Allah akan memberikan pahala kepadamu dan Dia tidak akan meminta harta-hartamu.” (QS. Muhammad 36)

Astaghfirullahal'azim.. betapa lalainya saya selama ini. Moga Allah ampunkan dosa kita semua. Semoga pengakhiran yang baik jadik milik kita semua. 

Dapatkan perlindungan dari Prudential BSN Takaful
siti.sharini@gmail.com
012-2961984 / 012-7645998

3 ulasan:

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...