Jumaat, 5 Jun 2015

TRAVEL

Pada hemat saya, dalam banyak-banyak blog, mesti travel blog antara yang mendapat trafik tinggi kan? Zaman google menggoogle macam sekarang ni senang kan. Sebelum pergi mana-mana, tekan je dulu tot tet tot tet, berderet info yang keluar. Boleh lah buat persediaan sebelum pergi ke sesuatu tempat. Lagi-lagi kalau tempat asing kan.

Saya pun dah lama bebenor tak travel rasanya. Kalau travel pun mostly atas urusan kerja, atau mengikut family mertua. Tak pernah lagi travel holiday yang saya arrange sendiri. Sampaikan colleague saya pun ada tegur, eh you takde pergi holiday ke? Tak pernah nampak gambar you holiday dekat facebook pun. Heh.

Memang tak pernah pun. Selain Jepun, saya pernah pergi Korea je zaman muda mudi dulu haha. Kat Jepun alhamdulillah banyak tempat dah pergi. Tapi tu lah, gambar-gambar lama tak dapat retrieve. CPU yang lama pun masih dalam kotak lagi. Tak pernah buka since 2011 haha.

Saya sebenarnya teringin sangat kembali Jepun, tanah tumpah darah abang Haikal. (Darah saya sebenarnya, sebab saya yang melahirkan dia hehe). Nak pergi waktu winter sebab nak main snowboard ngee in shaa Allah amin.. Baby Hadi pun dah tak baby lagi dah. Boleh sangat nak main snowboard tu hehe.

Dulu saya tunggu Hadi besar, baru nak pergi travel. Sekarang dia dah besar terasa nak baby baru pula. Eh!

p/s: Doakan saya dan suami dapat qualify ke London tahun depan! In shaa Allah amiiinnn..


13 ulasan:

  1. Salam isnin dan salam ukhuwah dari Bunda..

    BalasPadam
  2. Wah bestnya dapat bercuti di negara orang....

    BalasPadam
  3. wahh bestnay bercuti luar negara

    BalasPadam
  4. amin..

    sibuk je org yg tanya tu kan..

    BalasPadam
  5. wahhh abang haikal lahir di Jepunnn....

    BalasPadam
  6. kalau dapat pegi london syok la kan hihihihi

    moga murah rezeki. suami saya pun tengah berusaha nak dapat pegi london tu hihihihi

    BalasPadam
  7. 'darah saya sebenarnyaaa' okay itu kelakar hahaha..
    bestkan akak sbb jelajah banyak kawasan walaupun hanya di jepun..
    retrieve la kak.. boleh dijadikan panduan.. tudia dri 2011 x buka =P

    BalasPadam
  8. Aminnnnn..

    "eh you takde pergi holiday ke? Tak pernah nampak gambar you holiday dekat facebook pun"

    - awak jawab la, " I 3 bulan sekali gi overseas..tapi I mmg jenis x suka nak show off kat FB"

    hahahahaha

    BalasPadam
  9. sm la...kami pon x penah travel obesi kecuali p mengerjakn haji ritu.
    dpt plak suami gayat pakai harapan la nk p jauh2...hihihi...
    syok tgk org p sn sini

    BalasPadam
  10. Kalau org tk berduit cam akk ni travel dlm mimpi je kot, tapi dlm mimpi pun tk dapek, hu hu...duit lebih utk ank belajar

    BalasPadam
  11. Assalam siti,
    AMIN
    iols pun ghaser macam nak baby baru
    eh3 :P

    BalasPadam
  12. Semoga dimurahkan rezeki ke London

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...