Jumaat, 5 Jun 2015

ANDAI KU TAHU

Salam Jumaat semua=))
Semoga hari ini usia kita, ibadat kita, kerja kita, rezeki kita, masa kita lebih diberkati dari hari-hari semalam. Semoga kita sentiasa berusaha dengan lebih keras lagi untuk menjadi insan yang lebih baik dari hari-hari semalam. Semoga hari ni kita lebih dekat lagi padaNya. Semoga hari ini ada ilmu bermanfaat yang dapat kita sampaikan pada sesiapa saja di sekeliling kita. Hari Jumaat hari yang baik untuk berdoa. Jadi doalah. Doa banyak-banyak. Apa saja yang terbuku di hati. Luahkanlah.

Allah al-Malik, al-Mutakabbir, Allah pentadbir sekalian alam. Allah yang mengatur segala pergerakan di langit dan di bumi. Percayalah Allah maha kuasa, sebesar-besar alam ini ditadbir olehNya. Maka Allah sajalah yang mampu menunaikan hajat-hajat kita, menyelesaikan permasalahan-permasalahan picisan kita (jika dibanding dengan besar dan kompleks nya ciptaan alam). In shaa Allah. Dengan izinNya. Dialah penawar, Dialah penyembuh, Dialah pembahagia setiap hati. Dengan izinNya.. Dengan izinNya =))

Panjang mukadimah hehe. Ada apa dengan lagu Andai Ku Tahu (Ungu)? Semalam masa membasuh pinggan, terngiang-ngiang lagu ni di telinga saya. Walaupun saya tak pernah minat sangat dan tak pernah tahu lagu ni. Hanya sikit-sikit tahu rentaknya saja. Tapi terbit rasa gembira dan tenang di hati.
Jadi hari ni, saya cari lagu ni dekat YouTube. Buat pertama kali saya tengok dan beri perhatian pada penyanyinya, dengar lagunya secara penuh dan tengok videonya. Masih lagi rasa tenang tapi ada air mata bergenang. Mengundang seribu rasa..

Maafkan emosi yang melanda. Sudahlah semalam dapat berita Ustazah yang juga guru kelas saya masa tingkatan 1 di STF telah pulang ke rahmatullah. Adik pada kawan sekolah juga turut sama dijemputNya pada usia 25 tahun (anak istimewa cerebral palsy). Moga syurga tempat mereka..
So, may you all have a great blessed day ahead. Apapun yang berlaku hidup mesti terus selagi ada peluang bernafas. Marilah hidup sambil menuju kejayaan yang hakiki di akhirat sana. Lahawlawala quwwata illa billah~ Tiada daya dan kekuatan melainkan dariNya.
Assalamualaikum=))


6 ulasan:

  1. assalamu'alaykum dan salam ukhwah!

    is folo di #174 na (^____^)

    BalasPadam
  2. kadang bila satu2 lagu tu kena dengan emosi kita masa tu memang mudah je rasa empangan mata ni pecah kan

    BalasPadam
  3. semoga kita semua dirahmati selalu.. al-fatihah buat mereka..

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...