Isnin, 1 Julai 2019

KELAS BAHASA JEPUN IPOH STATION 18


Assalamualaikum semua.

Anda semua masih beraya ke tu? Sedar tak sedar, Syawal pun semakin hampir melabuhkan tirainya. Saya doakan anda semua melalui Ramdhan dan Syawal dengan penuh keberkatatan dan kebaikan tahun ini. Mudah-mudahan bertemu lagi kita dengan Ramdhan yang akan datang. Insha'Allah.

Lama saya tak menulis dalam blog ini. Alhamdulillah kehidupan berjalan dengan baik dengan limpah rahmatNya. Tidaklah mewah tapi cukuplah membahagiakan. Sesungguhnya bahagia itu letaknya pada hati. Saya pun masih belajar dan terus belajar bagaimana untuk sentiasa bahagia walau sesekali uijan datang melanda. Kata orang ujian itu datang kerana kasih sayang Allah pada kita, supaya kita sentiasa ingat padaNya. 

Kali ini izinkanlah saya beritahu sedikit perkembangan kelas Bahasa Jepun yang saya dan suami kendalikan bertempat di Station 18, Ipoh (deret Mee Rebus Ramli). Alhamdulillah permintaan meningkat. Setakat ini kami kendalikan 2 sesi kelas iaitu pada hari Ahad pukul 8:30 pagi dan sesi kedua pada pukul 10:30 pagi. Target waktu kelas adalah sejam, seminggu sekali. Cuma kebiasaannya akan drag juga masa dalam setengah jam.

Siti Sensei. Peace :))



Sedikit penerangan mengenai kelas kami.. Kelas fokus kepada pertuturan bagi potential pelajar ataupun profesional untuk berinteraksi dalam bahasa Jepun. Pelajar yang ada sekarang terdiri daripada pelbagai latar belakang. Ada yang baru habis belajar sekolah menengah, ada yang sedang bekerja, ada juga pelajar-pelajar yang menunggu kemasukan UPU. Alhamdulillah pelajar-pelajar pun semua yangb baik-baik, comel-comel belaka hihi.


Kelas pukul 10:30 pagi tu adalah kelas batch pertama. Silibus mereka sudah agak advanced, minggu depan kami akan upgrade ke buku teks yang kedua. Kelas 8:30 pagi merupakan batch kedua, dan silibus masih di peringkat awal. Kami juga sedang membuka pengambilan untuk batch ketiga. Kelas dijangkakan akan dibuat pada sebelah malam hari Rabu, pukul 8:30 malam setiap minggu. Jika ada yang berminat, boleh hubungi kami nanti ya.

Suka juga untuk saya kongsikan minggu lepas saya hadir ke satu mesyuarat pemegang saham, bertugas sebagai penterjemah bahasa Jepun-Inggeris. Alhamdulillah dipermudahkan urusan dan dilancarkan pertuturan. Malam sebelum pergi tu "kinchou' (nervous) juga sampai tak boleh tidur! Sepanjang 4 tahun bekerja dengan syarikat sekarang ni sebenarnya setiap tahun paling kurang 2-3 kali saya hadir mesyuarat tu. Setiap kali tu jugalah nervous sebab orang yang saya nak jumpa tu semua berpangkat tinggi dan termasuk orang Eropah. Tapi Alhamdulillah sekarang dah kurang nervous dah hehe. Yang pasti saya pun kena teruskan belajar dan belajar lagi. Barulah yakin untuk mengajar pula kan. Doa-doakanlah ya.

Baiklah setakat ini dahulu tulisan saya untuk hari ini. Doumo arigatou ne=)



PUBLIC MUTUAL/ KELAS BAHASA JEPUN 012-2961984 (SITI) 
PRUBSN TAKAFUL 012-7645998 (HAFIDZ)

8 ulasan:

  1. Kalau dekat nak juga belajar bahasa jepun 😊

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aah memang ada juga yg nak join tapi,tak dapat sebab jauh.. kalau Zumal nak tanya bahasa Jepun, anytime pon boleh k. Yg mana saya tau bolehla jawab hehe.

      Padam
    2. Oh ok nanti ada apa soalan Zumal akan tanya

      Padam
  2. Wah malin mendapat sambutan nampaknya, tahniah ye cikSiti

    BalasPadam
  3. Bestnya kalau dapat belajar lebih bahasa.

    BalasPadam
  4. I am all that much satisfied with the substance you have said. I needed to thank you for this extraordinary article. Pictame and the other pages describe themselves as 'Online Instagram Posts viewer', which operates through the Instagram API.

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...