Selasa, 8 Januari 2019

KADAR DIVIDEN ASNB 2018


Salam semua,

Sebagai rakyat Malaysia bumiputera saya rasa sangat bertuah sebab kita ada banyak pilihan ruang pelaburan yang dijamin oleh kerajaan. Kebanyakan orang yang sudah bekerja saya rasa pasti ada membuka akaun Amanah Saham Nasional Berhad (ASNB) dan Tabung Haji kan.


Kalau nak tau, boss saya yang Jepun tu pun jelous tau dengan kita. Sebab kata dia kadar dividen Tabung Haji tu pun sebenarnya sangat tinggi dan yang paling penting risikonya sangat rendah. Kalau boleh, dia pun nak menyimpan dengan Tabung Haji katanya!

Hari ini saya nak kongsikan kadar agihan dividen ASNB bagi simpanan tahun 2018 yang telah diumumkan pada 21 Disember 2018. Iaitu total sebanyak RM 7 sen seunit. Yang ada buat simpanan ASB. anda semua semua dah pergi cek baki akaun ke?


Saya? Saya tak cek pun. Sebab tak ada duit dalam tu he he.. Saya baru ingat nak mula menyimpan balik dalam ASB ni. Saya berhasrat untuk register online, jadi lebih mudah untuk semak penyata dan buat sebarang transaksi tanpa perlu beratur di Pejabat Pos.


Bagi agihan Tabung Haji dan KWSP pula dijangkakan akan diumumkan pada pertengahan Februari atau Mac 2018. Sama-sama kita nantikan ya.

Bagi yang belum mulakan menyimpan, mulakanlah. Sedikit dulu pun tak apa. Jika anda nak merancang kewangan dengan lebih tepat dan jitu, eloklah jika awak semua mendapatkan nasihat daripada perunding kewangan anda.

Dapatkan perlindungan dari Prudential BSN Takaful
siti.sharini@gmail.com
012-2961984 / 012-7645998

1 ulasan:

  1. This is my first time i visit here. I found so many interesting stuff in your blog especially its discussion. Explore photo and video images on Instagram, latest posts and popular posts about Pikdo

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...