Selasa, 6 April 2021

'BUKA PUASA ALA KAMPUNG' DI THE HAVEN

Assalamulaikum dan Salam Sejahtera semua,

Lama kita tak bersua kan? Setahun lebih dah kita dalam tempoh pandemik Covid-19, pejam celik pejam celik, Ramadhan pun hampir menjelma lagi. Alhamdulillah atas nikmat usia yang diberi. Semoga kita semua dapat menjalani Ramadhan kali ini dengan lebih bermakna, dan menjadikan diri kita dan keluarga ke arah yang lebih baik dari sebelumnya, InshaAllah amin.


Jadi bersempena dengan ketibaan Ramadhan tahun 2021 ini, suka saya ingin kongsikan tentang pakej berbuka puasa yang disediakan oleh The Haven Resorts Ipoh. Sesuai sangat untuk warga Perak yang dah lama tak dapat ber'holiday' akibat PKP. Malah mungkin ada juga yang dah lama tak balik kampung yang berada di luar Perak. Mestikan rindukan keluarga, suasana kampung dan paling penting rindu dengan masakan mak di kampung kan?

The Haven Ramadhan Buffet 2021
Banyaknya lauk, Abang Haris pun confuse nak makan mana satu ni..

Maka bertepatanlah tema buffet berbuka puasa 2021 oleh The Haven yakni 'Buka Puasa Ala Kampung'. Bolehlah kita mengubat sedikit kerinduan pada kampung halaman harapnya ya =)

'Gourmet' Ramadhan Istimewa

The Haven menyajikan lebih daripada 50 citarasa sajian berbuka puasa yang disediakan khas oleh ketua tukang masak "Chef Shamsul" nama diberi, dan dibantu oleh sepasukan tukang masak terlatih yang hebat belaka. Antara masakan warisan kampung yang diketengahkan oleh team mereka adalah Gulai Ikan Masin, Udang Sambal Petai, Sotong Tumis Saderi, Ayam Masak Merah, Daging Panggang Air Asam, Kambing Peratal, Nangka Muda Masak Lemak, Nasi Hujan Panas, Nasi Mandy, Bubur Lambuk, Bubur Pulut Hitam dan banyak lagi menu lain yang enak belaka. 

The Haven Ramadhan Buffet 2021
Tauhu Goreng Sambal

The Haven Ramadhan Buffet 2021
Ikan Masak Asam Pedas

The Haven Ramadhan Buffet 2021
Sotong Tumis Saderi

The Haven Ramadhan Buffet 2021
Ayam Masak Kurma


The Haven Ramadhan Buffet 2021
Aneka Juadah Berbuka


The Haven Ramadhan Buffet 2021
Aneka Kerabu

Pilihan menu lauk-pauk akan berubah setiap hari tau, boleh jadi 'surprise' gitew. Selain itu, disediakan juga pelbagai gerai juadah istimewa seperti Gerai Makanan Arab, Gerai Sup, Gerai Mee, Gerai Bakar (ikan, ayam, daging) dan Gerai Gorengan. Saya paling ingat Gerai Laksa! Hidangan utama saja ada lebih 25 jenis tau. 

The Haven Ramadhan Buffet 2021
Desserts sedapnya semua!!!!

The Haven Ramadhan Buffet 2021
Kalau tengok masa tengah puasa ni.. agaknya hilang sikit pahala puasa ni hehe

Dan yang paling saya rambang mata waktu di sana adalah di bahagian appetizers dan desserts lah! Ada lebih 30 jenis semuanya, memang taktau nak pilih nak makan yang mana satu ya. 

The Haven Ramadhan Buffet 2021
Itik Salai Masak Lemak Cili Padi



Walaupun menu berubah setiap hari, namun ada juga sajian wajib yang dihidangkan setiap hari iaitu Itik Salai Masak Lemak Cili Padi dan Sup Gearbox. Ha, kalau anda berpeluang berbuka di sini, wajib cuba try test rasa 2 menu ni tau. Nama pun sajian wajib kan he he he..

The Haven Ramadhan Buffet 2021
Sup Gearbox


Dalam menjamu selera, aspek kesihatan dan kesegaran bahan mentah juga amat dititikberatkan ya. Hanya bahan yang segar dan berkhasiat yang digunakan dalam masakan kesemua juadah. Tanpa perasa tiruan, tanpa MSG ya. NO. NO. NO. 

Suasana

The Haven Ramadhan Buffet 2021
The Cuisines

Restoran yang diberi nama The Cuisines letaknya di tepi tasik yang tenang dan dikelilingi oleh kehijauan dan kedamaian hutan hujan semulajadi. Berlatarbelakangkan gunung batu kapur yang berusia 280 juta tahun yang berdiri megah adalah menjadi ikon kemegahan The Haven. Tambahan waktu bulan penuh, memang cantik sungguh pemandangan di sana ya, persis di dalam sinematografi filem.



The Haven Ramadhan Buffet 2021
Suasana di bahagian luar di tepi tasik

The Haven Resorts Ipoh
Cantik kan? @The Haven Resorts Ipoh



Sajian buffet The Haven boleh dinikmati oleh anda semua bermula Jumaat 16 April sehinggan Sabtu 8 Mei 2021. Nikmati hidangan istimewa ini dengan harga seperti di dalam gambar di bawah ya. Jika membuat tempahan awal sebagai 'early bird' pula berpeluang menikmati potongan sebanyak 20%!

Sahur dan Berbuka Disertakan Dengan Tempahan Penginapan


Lebih menarik dan berbaloi-baloi lagi, jika anda memilih untuk menginap di The Haven dalam bulan Ramadhan ini, juadah berbuka dan sahur adalah disertakan secara percuma! Malah anda boleh menunaikan solat terawih di dewan solat yang disediakan bersama ahli keluarga dan diimamkan oleh Imam yang bertauliah. Bolehlah menjalani ibadah puasa, ifthar, terawih dan sahur dengan tenang dan aman.

The Haven All Suite Resort, Ipoh

The Haven adalah merupakan destinasi pelancongan eko dengan taraf piawaian antarabangsa 5 bintang. Selain menawarkan penginapan yang selesa, perkhidmatan dan makanan yang terbaik dan sesuai buat semua lapisan masyarakat. 

Rugi kot kalau tak pergi ni. Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia pun dah bagi pengiktirafan 5 bintang ni. Rating dalam TripAdvisor pun sangat sangatlah lah baik. Dah 5 tahun berturut-turut leading. Pernah menggondol 58 anugerah tempatan dan antarabangsa termasuk anugerah "Restoran Mewah Dunia - Malaysia", menjadikan The Haven ni resort yang wajib anda lawati.

Untuk tempahan/ maklumat lanjut, bolehlah hubungi:
05-540 0000
sales@thehavenipoh.com


Tempahan terhad tau. Jadi apa tunggu lagi? Jom tempah sekarang!


1 ulasan:

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...