Isnin, 17 Ogos 2015

REGISTERED FINANCIAL PLANNER

Salam Isnin semua=))

Sebenarnya hari Khamis dan Jumaat lepas saya menghadiri training Registered Financial Planner Module 2, dekat Prudential Bayan Baru Penang. Module ni total training dia 4 hari. Esok dan lusa in sha Allah saya ke sana lagi lah demi menghabiskan training ni. So sesapa berdekatan sana jomlah kita kuar lunchie sesama he he he.

simpanan dengan takaful
sumber gambar google


Dalam training kali ni dia cover chapter memahami risiko, pengurusan risiko, analisis keperluan insurans, polisi insurans nyawa, insurans kesihatan, anuiti, produk insurans am dalam perancangan insurans, takaful, legal prinsipal and so on. Ha mahu semput membacanya. Inilah ilmu-ilmu yang perlu saya timba supaya nanti dapat pula saya ajarkan kepada clients saya yang tersayang semuanya he he.

Kerja kami bukan setakat jual insurans saja tau. Kami sebenarnya bolehlah nak tolong nasihat in term of perancangan kewangan you all semua secara menyeluruh. Sebab kami belajar semua ni. So sesiapa yang dah ada ejen yang servis anda, janganlah segan-segan nak bertanya pada ejen masing-masing. Nak tanya saya pon boleh. Mana yang saya tau in shaa Allah saya cuba bantu.

Sesiapa yang nak try risik-risik nak jadi ejen pon boleh. We are recruiting! Nak buat part time pon boleh. Kalau you all ada adik-adik ke sedara yang baru habis belajar, tengah mencari kerja ke, bleh juga rekemen bisnes takaful pada mereka. In shaa Allah kerja bidang ni kerja yang mulia tau. Sama-sama kita bantu lebih ramai orang ambil takaful dan merancang kewangan.

Ok sekian dulu. Thanks for reading!


7 ulasan:

  1. semoga terus berjaya dan berjaya yer...In Shaa Allah...Amin...

    BalasPadam
  2. tahniah kak!! cabaran baru tu..

    BalasPadam
  3. Assalam siti,
    iols jugaks tak sempat blahor dengan uols lagi
    sob3

    BalasPadam
  4. woaaah.. bagus lah kak.. dapat banyak ilmu =)

    BalasPadam

  5. sekarang semua org kena tahu merancang kewangan, atau sekurang-kurangnya ada sumber untuk dapatkan info.jaga kewangan sama penting macam jaga kesihatan ye tak..kalau tak jaga, sakit dibuatnya.

    Yang Benar,
    Nota Purba

    BalasPadam
  6. Good luck siti #bloggerutara dtg sini

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...