Selasa, 31 Mac 2015

LAST MINUTE CLAIM INCOME TAX!!

Sesiapa pekerja makan gaji yang belum buat e-filing, masih sempat lagi ni!!!! Ada kurang lagi sebulan lagi sebelum habis 31/4/2015 ni!!

(UPDATED 1/4/2015 11:10 am thanks to DZ) So ada sebulan lagi ye kawan-kawan yang isi guna BE form. Maafkan saya tersilap info sebab panik semalam. Saya pun belum buat nih he he he)

Bayaran insurans nyawa, persaraan, perubatan dan pendidikan pun dapat pelepasan cukai tau. Insurans nyawa terhad kepada RM6000, yang lain RM3000.

Penyata tahunan selalunya dihantar ke rumah pada bulan 12. Tapi in case anda tak terima, boleh minta dengan ejen masing-masing. TQ!


Setiap tahun pun kena isu password baru sebab lupa hehe

Contoh claim untuk insurans nyawa, pendidikan dan perubatan..

p/s: Saya tak dapat refund. Kena bayar lagi ada he he he..


7 ulasan:

  1. Assalam siti,
    apa??kena bayar lagi????
    tak paham iols bab2 cukai ni haaaaaaaaaaa
    ater iols ni rakyar marhaen yang tak kena cukai he3

    BalasPadam
  2. saya pun tak paham kenapa kena bayar lagi haha adui..mungkin potongan gaji untuk cukai sikit kot?

    BalasPadam
  3. Yg employee, due date nya 30 April. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul DZ!!!! thanks!!! saya pun tak sempat buat semalam tertidur huehuehueeeee

      Padam
  4. Saya dah buat sejak pertengahan bulan Mar! Dok pasak dalam kepala ni 1 April tarikh tutup. Punyalah cuak. Rupa-rupanya, 30 April baru tutup tarikh :) Apa-apa pun dah selesai. Takda apa nak dirisaukan lagi :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. samalah saya pun MD!! selama ni asik ingat habis 1 April hihi..

      Padam
  5. dah claim tp dapat RM27 je ...sodih

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...