Jumaat, 16 Mei 2014

Waiting period

Assalamualaikum..

Hari ni saya nak share pasal client kecil saya umur setahun lebih. Ayah dia kawan sekolah husband saya. Alhamdulillah bulan Nov tahun lepas, ayah dia ni apply insurans medical card beserta saving for education plan untuk anak kesayangan ni. Diorang ambik PruClinic Care juga so saya propose dia ambik PruMy Child.

Dalam bulan March hari tu kami dapat call daripada member ni kata anak dia sakit demam panas, ada rashes merah-merah. Bawa pergi klinik pun tak elok, bawak pergi emergency kat hospital Pantai Ampang pulak. After ambik darah semua doc suruh balik. Then x elok juga lagi akhirnya admit dalam seminggu juga.

Memang rezeki anak ni Alhamdulillah sangat medical card dia dah lepas waiting period. So semua kos ditanggung oleh Prudential. Covered bil semua tak payah bayar, hopitalized benefit dapat dalam RM1800++, pastuh claim pre-hospitalized lagi RM350++.

Kalau ayah dia lambat apply medical card hari tu, dah tak dapat guna sebab waiting period ni senang cerita full coverage bermula selepas 4 bulan dari tarikh insurance bermula. Kalau nak tau secara details bolehlah direct tanya saya. Ini cuma basic guideline saja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...