Isnin, 19 Mei 2014

Pre-mature baby

Assalamualaikum.

Dalam entry sebelum ni saya ada mention kalau baby lahir pra matang selalunya perlu tunggu 2 tahun sebelum boleh apply insurans. Tahun lepas saya ada tolong sorang junior saya apply medical card untuk anak dia yg lahir premature. Masa tu umur anak 8 bulan. Masa apply ada requirement kena ada report doctor, report health history and so on. Last-last underwriter call saya kata diorang tak dapat luluskan application sebab satu, baby premature and dia underweight sikit, dengan a few pasal history sakit dia lah walaupun tak pernah warded. Lepas umur 2 tahun dia suggest untuk reapply. So kami tengah tunggu lah ni baby umur 2 tahun.

That's why saya suggest ambik insurans untuk baby sejak dalam kandungan lagi. So that even baby lahir awal dari sepatutnya pun, medical card dah ada. PruBSN boleh apply seawal 20 minggu pregnancy, PruMy Child at 18 weeks. Benefitnya bukan setakat medical saja, plus boleh saving untuk education juga.

------------------------------

Nak tau details boleh contact saya Siti Sharini 012-2961984, siti.sharini@gmail.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...