Jumaat, 29 Januari 2021

#DAHSETEL

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua,

Harga minyak petrol 30 Januari - 5 Febuari 2021


Hari ini saya nak kongsikan tentang aplikasi #Setel. Ia ada aplikasi untuk memudahkan urusan pembayaran ketika mengisi minyak di stesen minyak Petronas. Anda hanya perlu muat turun aplikasi Setel, daftar sebagai pengguna, masukkan maklumat bank anda, top up. Seterusnya bolehlah bayar guna apps sahaja nanti, tanpa perlu ke kaunter atau swipe kad bayaran anda di panel pam.

Saya baru guna aplikasi ini dalam 2 bulan. Jujur saya katakan, memang sangat memudahkan urusan. Terutama buat ibu bapa yang mempunyai anak kecil, anda tak perlu bawa anak ke kaunter atau tinggalkan mereka di kereta untuk buat pembayaran. Boleh bayar terus dari dalam kereta je! Lebih selamat, bukan? Lagipun di saat Covid-19 masih tak surut ni, adalah lebih baik untuk mengurangkan contact sebaik mungkin kan.

Anda juga boleh memasukkan maklumat dan link kan keahlian kad Mesra anda ke dalam aplikasi Setel. Tak perlu bawa kad fizikal lagi. Dan point mata ganjaran anda akan ditambah secara automatik! Kad Mesra saya sendiri dah rosak sebab saya gunakan untuk mencungkil pintu yang rosak =P Kadang-kadang lupa bawa. Kadang-kadang adik cashier swipe laju-laju, point tak masuk pun -_-; Jadi guna aplikasi Setel, senang kan?

Selain daripada tu, boleh tengok rekod pembelian petrol, cek harga petrol semasa, terima penyata bulanan dan semak lokasi stesen minyak terdekat. Best kan? Boleh membantu mengurus budget dengan berkesan tau. Contohnya setiap kali gaji, top up siap2 mengikut budget bulanan penggunaan petrol anda. Jadi tak adalah masalah kut terbabas guna duit ke lain, nak isi minyak dah susah pulak nanti.

Apa pun, bergantung kepada keselesaan masing-masing ya. Bagi saya, baguslah aplikasi ni. Anda boleh cek di laman web rasmi Setel nanti ya untuk maklumat lebih lanjut. Jika nak download dan sudi guna kod saya ni https://www.setel.my/ref/beufr, terima kasih banyak. Kita untung sama k=)


KAK SITI EJEN UNIT TRUST ANDA=)

2 ulasan:

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...