Rabu, 7 Mac 2018

Panduan Takaful



  1. Insurans atau Takaful hari ini bukan lagi satu kemewahan. Malah sudah jadi keperluan bagi setiap rakyat Malaysia yang berkemampuan.
  2. Namun tidak dinafikan juga di zaman kos sara hidup yang semakin meningkat bagi sesetengah orang insurans bukanlah menjadi keutamaan.
  3. Banyak faktor yang menentukan seseorang memilih untuk mencarum Takaful ataupun tidak. Antaranya adalah tahap kewangan dan tahap kesedaran, boleh jadi juga tahap kesihatan dan usia seseorang itu.
  4. Sebagai contoh seseorang yang bergaji tinggi dengan komitmen yang rendah tapi tetap tidak mencarum Takaful kerana baginya Takaful tidak penting.
  5. Ada juga orang yang mempunyai kewangan yang kukuh tahap kesedaran yang tinggi tapi tidak dapat mencarum kerana sudah pun menghidap sakit kritikal.
  6. Malah ada juga yang mempunyai ciri-ciri yang lengkap untuk membolehkan mencarum Takaful tapi masih lagi tidak mula mencarum kerana sikap suka bertangguh. Ini yang paling bahaya.
  7. Nasihat saya, jika sekali sudah terdetik untuk mencarum Takaful bergegaslah mendapatkan penasihat Takaful untuk mendapatkan keterangan dengan lebih lanjut.
  8. Ada juga yang bertangguh kerana terlalu banyak membuat perbandingan antara quotation dari semua pengendali Takaful yang ada.
  9. Nasihat saya, dapatkanlah penerangan daripada ejen Takaful yang anda percaya dan anda selesa. Yang paling penting anda faham apa yang anda bayar.
  10. Manfaat sebenar Takaful  adalah untuk menyediakan peace of mind dari segi kewangan, andai kata anda ditimpa musibah seperti kemalangan, sakit kritikal mahu pun kematian pra matang orang tersayang.

Dapatkan perlindungan dari Prudential BSN Takaful
siti.sharini@gmail.com
012-2961984 / 012-7645998

14 ulasan:

  1. CT setuju.. insurance sangat penting skrrang..

    BalasPadam
  2. Insuran sangat penting.
    Sebagai persediaan untuk masa akan datang

    BalasPadam
  3. Penting cuma bagi mereka yang sedang bertarung dengan kos Sara hidup mungkin tak sempat fikir tentang insurans

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya betol.. sebab tu siapa yang berkemampuan sepatutnya kena buat insurans. ramai yang ada kesedaran tapi tak mampu.

      Padam
  4. setuju sangat
    penting ada takaful insurans nih
    masa saya sakit tu alhamdulillah dah ambil lama jadi memang tak payah keluarkan duit lagi dah
    siap dapat duit lagi
    hehe

    BalasPadam
  5. Insurans memang penting ya.. sy pun dah beli ^^

    BalasPadam
  6. Insurans sepatutnya diberi keutamaan bagi setiap kita

    BalasPadam
  7. Setuju..sha ni org biasa je kewgn..memg membantu..

    BalasPadam
  8. My Brothers and Sister all over the world, I am Mrs Boo Wheat from Canada ; i was in need of loan some month ago. i needed a loan to open my restaurant and bar, when one of my long time business partner introduce me to this good and trustful loan lender DR PURVA PIUS that help me out with a loan, and is interest rate is very low , thank God today. I am now a successful business woman, and I became useful. In the life of others, I now hold a restaurant and bar. And about 30 workers, thank GOD for my life I am leaving well today a happy father with three kids, thanks to you DR PURVA PIUS Now I can take care of my lovely family, i can now pay my bill. I am now the bread winner of my family. If you are look for a trustful and reliable loan leader. You can Email him via,mail (urgentloan22@gmail.com) Please tell him Mrs Boo Wheat from Canada introduce you to him. THANKS

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...