Jumaat, 13 Februari 2015

UPDATE BUKU TABUNG HAJI

Sebagai seorang personal finance coach TAK (belum, soon insha Allah) bertauliah, punyalah pungpang pungpang cakap pasal dividen tabung haji lah ASB lah, saya sendiri baru je update minggu lepas. Eish eish mentang-mentanglah tak da puluhan ribu dalam tu, buat-buat tak tau je ye hehe. Setelah berpusing-pusing cari Pejabat Tabung Haji kat Perda tak jumpa, saya give up dan buat keputusan untuk update dekat Bank Islam. Nasib baiklah Bank Islam jumpa hehe. Saya update sekali buku Hadi, sebab Hadi penjaganya (dalam buku TH) adalah saya.


Anak-anak saya Alhamdulillah ada akaun TH sejak kecil lagi. Yang paling banyak duit dalam tu adalah Abang Haikal. Sebab dia kan lahir kat Jepun. So duit yang orang bagi masa lahir dulu termasuk kawan-kawan Jepun, kami convert dan simpan je dalam TH. Begitu juga dengan duit raya anak-anak semua masuk TH. Tiada yang dibelanjakan. So sebenarnya duit diorang dalam akaun tu adalah hasil sumbangan saudara-mara dan kawan-kawan Alhamdulillah. Mama dan Abah cuma topap sikit-sikit nak bagi jumlah genap time masuk akaun tu je haha. Maklumlah kami kan buat sumbangan untuk Tabung Pendidikan diorang dengan PruBSN..

Anyway, sudahkah anda semua mendaftar haji? Bila jumlah dalam akaun dah cukup RM1300 dah boleh daftar haji tau. Saya pun baru daftar sekitar tahun lepas atau 2 tahun lepas. Tak kiralah estimate dapat pergi haji tu 60 tahun lagi pun, daftar je. Ada rezeki nanti merasalah kita jadi tetamu Allah di Kota Mekah. In sha Allah amiin..

p/s: URL blog baru nak stabil hehe. Semoga lebih banyak update bermanfaat lepas ni. Amin.





9 ulasan:

  1. bagus =) huntung nya dari kecik ada account tabung haji dah.. eh CT pun ada tapi tak tahu apa cer..
    mak ayah still uruskan adus malu aje.. nak kena tanya status tabung haji la skarng ni..

    moga ada rezeki dijemput menjadi tetamu-Nya

    BalasPadam
  2. ada akaunnya, tapi soeh tak dapek nak topap selalu, hu hu

    BalasPadam
    Balasan
    1. xpe kak in sha Allah moga dmurahkan rezki kita nanti=))

      Padam
  3. Saya pun baru update buku sendiri dan anak2 :)

    BalasPadam
  4. Saya pun x update2 ASB lagi.
    Buku pun dah lupe katmane.
    Selalu sorok buku tu tapi bila nak guna x jumpe.

    BalasPadam

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...