Jumaat, 6 Jun 2014

Accident

Salam Jumaat semua..

Tadi saya lalu kat lokasi eksiden kat junction tak jauh dari rumah. Saya tak sure apa langgar apa sebab banyak sangat motor dan  a few cars berhenti kat situ. Saya teruskan drive dan nampak through side mirror sorang wanita agak berusia juga duduk memeluk seseorang kat divider jalan. Allahuakbar.. Patutlah ramai sangat orang, ada orang cedera terbaring kat situ. At the same time ambulans pun sampai. Saya doakan semoga dapat diselamatkan orang yang cedera tu.

Berapa ramai yang pernah tengok accident? Saya sendiri dah berapa kali came across lokasi accident. Saya pun ada terlibat dengan minor accidents. In fact, arwah abah saya meninggal pun sebab accident. Nampak kan accident happens anywhere, anytime.. Please lah follow traffic rules. Practice safety and defensive driving as well. Dan selalu berdoa supaya Allah sentiasa jaga kita dan keluarga kita. Ingatan untuk saya juga ni yang kadang-kadang cuai.

2 ulasan:

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARI BELAJAR BAHASA JEPUN DI IPOH

Salam semua.. Tahun ini ada beberapa cabaran baru yang saya sahut. Antaranya ialah dengan mula mengajar Bahasa Jepun setelah sek...